EmailTwitterFacebookLinkedIn

Als jij wilt bijdragen aan energietransitie, duurzaamheid of natuurbehoud, dan zit je bij ons goed. De provincie Utrecht heeft mooie uitdagingen op dit thema. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag gaan met het in de praktijk uitrollen van het Landschapsuitvoeringsplan. Of je kunt je tanden zetten in de klimaatopgave van Veenweide om te komen tot een oplossing die én leidt tot CO2-reductie én perspectief heeft voor de boeren. Werken met verschillende partijen aan het watersysteem is een andere mooie uitdaging, zodat er geen urgente problemen gaan ontstaan door droogte of door te veel water binnen de provincie.

Voorbeelden van traineeplekken vind je hieronder;

Traineeplekken:

• Trainee Adviseur Natuurbeheer
  • Trainee Klimaatopgave Veenweide
  • Trainee Projectleider Landschapselementen
  • Trainee Monitoring wilde planten en dieren
  • Trainee Projectleider Landelijk gebied
  • Trainee Watermanagement
  • Trainee Energietransitie
  • Trainee Netwerk Omgevingsgericht Werken

Hier kun je een document downloaden met meer informatie over de traineeplekken.
Mogelijke studierichtingen voor dit thema: aardwetenschappen, planologie, natuurbeheer, watermanagement, landschapsinrichting of vergelijkbare studierichtingen op HBO/ WO niveau die goed op dit thema aansluiten.

Uiteraard heb je een brede maatschappelijke belangstelling en wil je bijdragen aan de grote opgaven van de provincie Utrecht. Daarnaast herken je je in dit profiel:

• Jij bent ambitieus, leergierig en nieuwsgierig;
  • Je kunt goed communiceren en samenwerken;
  • Creativiteit en vernieuwing schrikken jou niet af;
  • Je bent ondernemend en oplossingsgericht.

Wat bieden wij?

Werken bij de provincie Utrecht betekent dat je een waardevolle bijdrage levert aan het oplossen van maatschappelijke opgaven. Deze opgaven vragen het bijeenbrengen van veel verschillende disciplines en belangen – vooral buiten, maar ook binnen de organisatie. Als medewerker vorm jij de verbindende schakel. We halen kennis op, delen onze deskundigheid en behalen met elkaar successen. Samen komen we verder!

We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Je krijgt volop de gelegenheid voor eigen initiatief en ruimte om te groeien. Wij vinden een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk. Hybride werken is de norm. Iedereen krijgt de kans om naar eigen vermogen te werken, flexibel op een werkplek die op jou is ingericht.

De organisatie is in ontwikkeling. We vernieuwen op diverse gebieden. Als jij het leuk vindt om hierin het voortouw te nemen en verder mee wilt bouwen aan onze organisatie, garanderen wij jou een boeiende tijd.

En verder:

• Een startsalaris van € 3.200,- bruto per maand bij een fulltime werkweek;
  • Boven op je salaris het Individuele Keuze Budget (o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) van 22,37%;
  • Een inspirerend ontwikkelprogramma én een persoonlijk opleidingsbudget van € 5000,-;
  • Een enthousiaste groep ‘Jongstleden’, de activiteitencommissie voor alle jonge medewerkers;
  • Doorlopende begeleiding van een mentor die je helpt bij jouw ontwikkeling;
  • Een arbeidsovereenkomst van 2 jaar met een baangarantie bij goed functioneren;
  • En natuurlijk een laptopsmartphone en 43 vakantiedagen.

Sollicitatieprocedure

In februari 2025 starten we weer met een nieuwe groep trainees.
Dat betekent dat we in het najaar van 2024 weer gaan starten met het werven van nieuwe trainees. Wil je als eerste hier van op de hoogte gesteld worden, stuur dan een mail naar trainees@provincie-utrecht.nl.
Duurt dat te lang, kijk dan bij onze andere vacatures of meld je aan voor de jobalert

Vragen over ons traineeship?

Heb je vragen over het traineeprogramma, dan kun je contact opnemen met een van de trainee coördinatoren.

Klaske Sikkes
Trainee coördinator
E-mailadres: klaske.sikkes@provincie-utrecht.nl
Telefoon/ whatsapp: 06-36493271

Gerdien Bathoorn
Trainee coördinator
E-mailadres: gerdien.bathoorn@provincie-utrecht.nl
Telefoon/ whatsapp: 06-21124634

“Het traineeship is een goede leeromgeving en daagt je uit om het beste uit jezelf te halen. Samen met je medetrainees krijg je iedere vrijdag trainingen en doe je groepsopdrachten, waardoor je jezelf ontwikkelt en veel samenwerkt.”

Lees hier meer over de ervaringen van onze trainees

“Het sollicitatieproces lijkt vooraf best intensief, vanwege de verschillende onderdelen die je moet doorlopen. Maar het zijn kleine opdrachten en gesprekken en dat maakt het eigenlijk erg laagdrempelig. Dit heb ik als heel prettig ervaren.”

Lees hier meer over de ervaringen van onze trainees

Direct naar